torsdag 2 juni 2011

Äntligen sommar

Idag har jag börjat anlägga en damm. Elen till den grävde vi ner i höstas så platsen var redan bestämd, även själva damm-"baljan" köpte jag i fjol. Jag längtar verkligen till vi har en lummig gård igen, efter att ha stått ut med att hela gården har varit som en stor "sandlåda" i två år
Eftersom dammen inte är så stor så tog det inte så lång tid att gräva ner den. Jag har lagt ner en markduk för att slippa få in ogräs underifrån.

Det är tur att det finns några blommor som står ut med vårt svala klimat. Jag blir glad av att bara få titta på dem

Jag har chansat och börjat ställa ut lite växter. Det börjar bli så trångt i växthuset. Vi har skaffat häng stolar och det blev verkligen en succè. Alla vill sitta i dom. det är väldigt avslappnande.

Bilden talar nog för sig själv. Jag fyller på plantjord runt dammen.

 Här en av mina blommor som blommar allt den kan.

Mina får hade lite party stämning ikväll :P




Ja en bit på väg kom jag idag. Nu gäller det att fylla på med fler blommor runt om kring.

1 kommentar:

  1. Kommer bli super ju! De är ju så mysigt med vatten, helst skulle jag vilja ha en egen sjö eller nåt....men man får väl nöja sig med dammen :)

    SvaraRadera